TomTom GO 630

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 630 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

janiz 17-01-2010
Geschreven voor: TomTom GO 630

sinds 6 maanden de tt go630 na een lg en route 66 even wennen aan het stemmetje en wat men verteld.
Opvallend makkelijk is de rijstrook aanwijzer. dit leidt wel tot het nemen van de goede rijwegen wat bij de vorige nogal eens mis ging het bedienings gemak om adressen in de andere landen op te roepen is ook een verademing Zeer tevreden ook over het handfree bellen.
In de bergen heb ik nog niet mee gemaakt dat het signaal wegviel .

John Kort 24-09-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

TomTom Go 910 gestolen uit mijn auto.Ook dat was een geweldig apparaat.Dus dat er weer een Tom Tom moest komen
dat stond voor mij 100% vast.
Ik zal het kort houden.
Weer beter en meer mogelijkheden dan de 3 jaar oude 910 Go.Gewoon kopen en instaleren via je computer .
(TomTom Home en rijden maar.)
In een woord geweldig.
Allen de bevestiging vind ik niet zo geweldig

Peter34ever 17-08-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Dit is het eerste navigatie apparaat wat ik heb aangeschaft, dus een echte vergelijking met andere navigatie apparaten kan ik niet maken.
Ik heb dit apparaat 1dag voor mijn vakantie kris/kras door Europa aangeschaft.
Ik had geen tijd meer om alle instructie manuals goed door te lezen, dus heb dit apparaat dus proef ondervindelijk moeten leren bedienem zonder problemen. Het intuitieve van dit apparaat is zonder meer goed te noemen. Ik heb tegelijkertijd een TMC ontvanger aangeschaft (file meldingen) en dat werkte ook redelijk. Je moet je wel realiseren dat de kwaliteit van de file melding afhankelijk is van hetgeen de radio stations doorgeven. Het kan dus gebeuren dat net zoals bij radio een file wordt gemeld, die al lang is opgelost. De TMC werkt ook in West-Europa redelijk goed. Zodra een file wordt gemeld, wordt ook ook een alternatief gegeven. Ik heb het meegemaakt dat 10min tijd er 3maal een verandering plaats vond, doordat er een file bijkwam of juist weer opgelost was en telkens moet je wel/niet de nieuwe route accepteren. Daar word je een beetje 'moe' van en geloof je de veranderingen niet altijd meer. Toch blijft het nuttige informatie omdat je kan voorbereiden om een mogelijke file en er direct alternatieve routes worden voorgesteld.
Wat ik zeer prettig vond is dat de geschatte aankomsttijd in de regel een hele goede schatting is, het brede scherm met een duidelijke indeling, je 'echte' snelheid met de max. snelheid (let op : de max. snelheid die de GO630 aangeeft voor een stukje weg, klopt niet altijd). Daarnaast de enorme flexibiliteit en de vele mogelijkheden, bijv. je kan veranderen van 2-dimensionaal naar 3-dimensionaal, de vele 'belangrijke' punten (POI).
Zoals gezegd , heb ik nog niet alles ontdekt bv. hoe je een vooraf vastgestelde route kan vastleggen om die daarna in het 'echt' te gebruiken. Dus als je van A naar B wilt kan je dat direct doen, maar ook besluiten via C en D te gaan. Ik ben er nog niet achter hoe je dit een dag van tevoren kan doen, vastleggen en de volgende dag gewoon oproepen.
Toch een paar punten van kritiek, wel aardig dunkt mij ter overweging van degene die een dergelijk apparaat nog willen aanschaffen
*) Tijdens het opstarten duurt het redelijk lang voordat er verbinding is gemaakt met de satellieten. Tot dat moment werkt de route informatie nog niet.
*) Het scherm bevat geen goede anti-reflectielaag. Gedurende onze reis moest ik regelmatig de GO630 verplaatsen om goed zicht te houden op het scherm.
*) In-uitzoemen gaat niet handig. Boven rechts/links zitten de knoppen, maar als je die niet goed aanraakt, kom je gelijk in het menuscherm. Dit heeft nogal wat irritaties gegeven
*) Het geluidsnivo is te regelen en kan zelfs afgepast worden aan het omgevingsgeluid. Maar zelfs met het volume op 100%, hoor je toch niet goed alle informatie ( en nee, ik ben niet doof).
*) Het meest irritant vind ik dat ik de batterij'stand' niet kan zien. Soms wil de GO630 ook gebruiken buiten de auto en dan weet je niet hoe lang je nog gebruik kan maken van dit apparaat. Het is mij 2maal voorgekomen dat tijdens een wandeling het apparaat de geest gaf, omdat de batterij op was. Zonder enige waarschuwing

Al met al een leuk apparaat met een naar mijn mening goede prijs/kwaliteit verhouding.
PS tip, koop er gelijk een opberg etui bij (hoeft niet van TomTom te zijn)

B. Kokkelmans 14-08-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

We kregen de tomtom bij aanschaf van onze nieuwe auto. We hebben eerder altijd gewerkt met de tomtom go one. Deze werkte al super maar is geen vergelijk met de 630.

De eenvoud van tomtom is een sterk punt. Alles is zonder handleiding te vinden en te gebruiken.

Navigeren kan op verschillende manieren, via handmatige ingave, of via gesproken ingave. Dit laatste werkt uitermate goed en je hoeft je concentratie niet te verleggen naar de tomtom.

Bluetooth carkit werkt ook super. De tomtom herkende meteen alle telefoons in huis. verbing maken gaat hierna automatisch. Ook het ophalen van het telefoonboek verloopt zonder problemen.

Op de tomtom zijn flitslokaties al voorgeprogrameerd dit is dus ook heel handig.

In de handleiding staat dat je mp3's op je tomtom kunt zetten. Dit kan inderdaad ook maar je kunt ze alleen via een i-pod (achtig) afspelen. De tomtom is dan alleen debediening.

Foto's kijken gaat wel. Deze kun je gewoon op de sd kaart zetten.

Via Tomtom home kun je heel gemakkelijk updaten en extra zaken zoals stemmen etc toevoegen.

Ik ben uitermate tevreden over de tomtom!!!

jutta 10-08-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Eindelijk de knoop doorgehakt en voor deze tomtom gekozen. Super makkelijk in de bediening. Mooie en duidelijke Nederlandstalige gebruiksaanwijzing is ingesloten, dus waarschijnlijk is de inhoud van de verpakking verbeterd, gezien een eerdere opmerking. Meest recente kaart bijgeleverd klopt ook; de rijbaanwijziging richting Utrecht en Eindhoven A2/A59 bij 's-Hertogenbosch van circa 2 maanden geleden zit al in deze tomtom!

Ook, als ik expres een andere afslag neem om tomtom te testen, reageert deze tt razendsnel om de aanpassing door te voeren, zonder dat je een irritante stem hoort die eerst zegt keer om of herbereken.

Telefoon via bluetooth aansluiten gaat super simpel. Je kunt zelfs instellen dat je meteen (zonder tt aan te raken) telefoon kunt beantwoorden, of na bijv 3, 5 of 10 seconden.

Heb HD Traffic er bij, maar dat gaat helaas nog niet zo goed. Apparaat kan blijkbaar geen verbinding met tt-server maken. Al reactie van tt gehad en mijn vraag wordt nu aan technische dienst voorgelegd.

taylor10 24-07-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Mijn eerste navigatiesysteem en zeer tevreden met deze TomTom.
Goede geluidskwaliteit en razendsnelle herberekening van routes. Ook IQ routes is een aanwinst. Zelfs in mijn directe omgeving kom ik op wegen waarvan het bestaan mij nog niet bekend was. Kortom, zeer tevreden met deze aankoop.

erwin88 20-07-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Heb deze tomtom 630 reeds een half jaar in mijn bezit. Gekregen via werkgever. Een tmc ontvanger is niet inbegrepen en kost 80€. De geïnstalleerde kaarten zijn bijna een jaar oud. Een update kost me 69,65€. Samen dus 150€. Ik ga dan ook een mio moov 500 kopen (170€). Software I-go op een pda werkt ook beter dan deze TT630. Alles bij tomtom kost geld en blijft geld kosten om te gebruiken(bvb abonnement verkeersinfo + flitslokaties 70€/jaar). Heeft de daling van het aandeel Tomtom van 55€ naar 6€ daar iets mee te maken?

caravan 26 17-07-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

na jaren lang zonder navigatie systemen rondgereisd te hebben in europa dacht ik dat heb ik niet nodig,toch de go 630 aangeschaft geen moment spijt van gehad.Ik heb hem dan ook uitgebreid kunnen testen op onze twee maanden durende reis door Frankrijk en Spanje.Zeer snelle route herberekening als je verkeerd ben gereden wat erg handig is als je met een caravan rijdt.Wel blijven opletten en je gezonde verstand blijven gebruiken.Wat bijzonder handig is om b.v een camping op te zoeken is het GPS- coordinaten systeem,in het Acsi campingboek van 2009 staan ze er allemaal in vermeld.Werkt perfect.eindconclusie: Geweldig apperaat wat zijn werk uitstekend doet. Enige minpuntje vind ik de levensduur van de batterij ook als ie uitstaat raakt hij vrij snel leeg dat is jammer.

Karel_D 12-07-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Lang gezocht en veel navigatiesystemen vergeleken. Uiteindelijk is het de TT 630 GO geworden en daar heb ik geen spijt van. Apparaat werkt perfect, routes en informatie duidelijk en helder. Route van centrum Utrecht naar Amersfoort was een behoorlijke opgave, eigen verstand moet je niet uitschakelen!
Ook de HD traffic erbij genomen, kost 8 euro per maand maar je hebt er voor 8 euro per dag plezier van. Beetje zoeken en voor 50 euro te vinden inclusief 6 maanden abonnement. Duurzaamheid nog niet veel over te zeggen, pas een week in bezit.

Bigsmoke 10-07-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Ook de Go 630 aangeschaft, na veelvuldig zoeken op i-net.
Ben er voorlopig errug tevreden over. doet wat ik wil dat-ie doet en goed ook, geluid is toppie en ook de andere functies werken zeer goed, zoals bv het terugvinden van de parkeerplaats in een vreemde stad HAHAHA verdwalen kan niet meer!! Ook in een taxi weet je TomTom zo of de chaufeur je besodemietert of niet!!
weet zelfs fietsroutes feilloos te vinden en als je zelf speciale punten invoert dan voert hij de weg ernaartoe heel goed in. Ben alleen niet zeker of-ie ook echt de speciale fietspaden die door bossen en zo lopen en eigenlijk geen echte openbare weg zijn weet te vinden. Moet dit nog uitdokteren. Is wel zijn geld meer dan waard!

Robert1970 05-06-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Gezien wij volgende week naar italie gaan en mijn vorige navigatiesysteem geen kaart-updates meer geeft, heb ik besloten om voor een TomTom tegaan. Het is de Go 630 geworden. Inderdaad is het spraakprobleem met de laatste update opgelost. Het apparataat produceert een goed en vol geluid.

De bediening van het apparaat is een genot en super makkelijk. Ook TomTom-home werkt voortreffelijk en de update van de laatste kaartgarantie is een fluitje van een cent.

Heb ook al genavigeerd en dat gaat ook zeer goed. de instructies worden op een duidelijke en eenvoudige manier weergegeven. Zowel spraak als visueel. De rijbaanassistentie en de IQ-routes zijn een aangename aanvulling.

Tot zover ben ik over het apparaat positief gestemd. Echter moet hij zich vanaf volgende week (naar Italie)echt gaan bewijzen.
Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

abasten 28-05-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Alle eerdere negatieve berichten omtrent het geluid zijn sinds gisteren tot het verleden gaan horen. Gisteren heeft TomTom de nieuwe versie van navcore (versie 8.351)uitgebracht en na je Go te hebben geüpdatet met deze nieuwe versie, is het geluid perfect en meer dan luid genoeg. TomTom blijft bezig om de aan- en opmerkingen van hun klanten om te zetten in een nog beter product. Ik ben helemaal in mijn nopjes met deze Go. Had gisteren binnenshuis een gps-ontvangst van maar 9 satellieten en de route berekeningen zijn verbluffend snel net zo als de herberekeningen bij het afwijken van de voorgestelde route. Mensen die een rekening bij de ING of postbank hebben en over voldoende rentepunten beschikken kunnen deze TomTom met lederen opbergcase aanschaffen voor de helft van de waarde waarvoor hij bij Tomtom te koop is.

jan25 04-05-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Inmiddels ruim een maand in gebruik.
Ook bij mij bleek de spraakbesturing niet te werken. Aanwijzingen support team via mail waren onduidelijk en soms ook onjuist. Uiteindelijk wel opgelost. Apparaat werkt prima. Het uitspreken van de straatnamen (speeach to voice) is erg handig. Bediening eenvoudig. Dat geldt ook voor aansluiten telefoon via bluetooth.

dick2 01-05-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

De 630 net een paar dagen en hij startte al gelijk niet op. een knipperend wit kruis in een rood rond vlak en een harddisk in de beneden hoek. Wat ik ook deed updaten etc niets hielp. Een E-mail naar de helpdesk en vanochtend gebeld. Die bleef aan dee lijn gaf instructies: Ga naar de harde schijf van de TT en laat de blauwe mappen staan en de rest deleten. Opnieuw de sofware aansluiten en de laatste update er weer over en Jawel!! Hij startte perfect en hij doet het ook verder prima. Het geluid is goed en hoe die het blijft doen is afwachten maar voor nu een perfecte helpdesk en een goed werkend apperaat.

gert.g 01-04-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Zoals ik al in meerdere revieuws heb gelezen is het geluid zeer slecht.
Ook ik heb daar ervaring mee aangezien ik er nu al 3 heb gehad die dit deden. bij de laatste viel die zelfs helemaal uit. Verder bleef de tijd gewoon stil staan.
De gps fix duurde soms wel 10 min zelfs met de gpsfix. dit apperaat gaat dus terug naar tom tom en ze mogen hem ook houden ik hoef geen vierde model van hun.
Ik heb me een garmin aangeschaft en de recencies van dat apperaat is een stuk beter en de service ook. de eerste tomtom heb ik 7 weken moeten wachten tot ie werd vervangen en na de eerste rit kon ie gelijk weer terug. voor mij geen tom tom meer. terwijl het een nieuwe apperaat was. ook de andere vervangers waren alle nieuwe.

Bob19 15-03-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

De Go 630 enkele weken in bezit, Bij de eerste update bleek de spraakbesturing niet meer te werken. in overleg met het suport team van tomtom werd mij aangeraden de kaart van westeuropa te herinstalleren. belangrijk was volgens de help-desk om de virusscanner en firewall uit te schakelen. e.e.a werd door het suportteam netjes stap voor stap via e-mail uitgelegd.
Na de herinstallatie werkte de spraaksturing weer prima, maar waren de flits-locaties verdwenen. Na overleg kon ik deze ook weer opnieuw downloaden. een 9.5 voor het suportteam.
het apparaat werkt verder perfect. erg duidelijk en ook geen probleem met het geluid.
tot nu toe echt tevreden.

jovangi 19-02-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Paar weken in bezit en diverse malen gebruikt.
Opzienbarend detail: zeer goede ontvangst bij auto met warmtewerend glas.

Marcelc4 27-01-2009
Geschreven voor: TomTom GO 630

Tot nu toe zeer tevreden met mijn tomtommetje alleen wat jammer is en daarom een beoordeling van een 6 is de geluidskwaliteit, voor die prijs had ik toch iets meer van verwacht, ga daar zeker toch ff mee terug daar waar ik hem gekocht heb.

Val 22-01-2009

---------- update review ----------
Kleine update van mijn beoordeling betreffende het geruis in de speaker. Volgens de verkoper was dit absoluut niet de bedoeling en ik heb dan ook een nieuwe gekregen. Dit exemplaar heeft niet genoemde ruis waardoor het geluid weliswaar beter is, maar wel nog ruimte voor verbetering laat. Er is bij dit systeem absoluut geen sprake van schokken onder het rijden op haperingen op welke wijze dan ook. Wat mij wel opvalt is dat dit exemplaar langer de tijd nodig lijkt te hebben om na het opstarten de satellieten te vinden, vreemd maar dit zal ik de komende dagen nog eens verder onderzoeken

---------- oude review 13-01-2009 ----------
Nog geen beoordelingen over dit product dus ik heb de eer de eerste te zijn. Ik dien op te merken dat ik voorheen nog nooit een navigatiesysteem in mijn bezit heb gehad (ik verdwaalde altijd op weg naar de winkel), maakt mij dit objectief of niet? Eerste opmerking, het systeem beschikt WEL op de TMC optie, zowel usb als minijack antenne, maar let op: optie, want de ontvanger zit er niet bij tenzij er een t achter 630 staat. Voor mij was dit een belangrijk gegeven, waarom zou je namelijk een extra gsm abbonement (HDtraffic) af sluiten om een beetje op de weg te rijden (Ik rij een beetje: +-30000). Bovendien op het moment dat ik iets aanschaf wil ik klaar zijn en niet met extra kosten geconfronteerd worden. Als laatste argument geldt dat ik dicht bij de grens woon en HDtraffic niet over de landsgrenzen werkt. De TomTom go 630, de zogenaamde instapper van tomtom ondr de go serie, allereerst het apparaat blijft gewoon aan het raam plakken en heeft een mooie en stijlvolle verschijning en voelt ook zeer degelijk aan, anders dan de xl varianten etc. Ook is de go uitermate gebruiksvriendelijk betreffende het kiezen van de adressen, er kan niet alleen voor postcode of straatnaam gekozen worden maar ook voor kruispunten of stadscentra. Tip voor toekomstige systemen: zet hier gewoon belangrijke punten bij als de namen van winkels bioscopen etc implementeer de hele gouden gids!! Enfin, deze informatie kan niet alleen handmatig worden ingevoerd maar tevens per spraak, leuk. De navigatie zelf gaat uitermate vlot, piazza san marco in Rome in 27 seconden! Ook bij het opzettelijk verkeerd rijden heeft de tomtom binnen 2 a 3 seconden de nieuwe route klaar, probeer je vriendin dat maar eens aan te leren! Bovendien heb ik altijd en overal bereik gehad (noem je dat bereik bij gps?), kunnen er rustpauzes worden berekend, krijg ik informatie over welke rijbaan ik moet gebruiken, ontvang ik informatie over mijn snelheid, flitskasten, aankomsttijden etc allemaal zeer goed. Handsfee bellen wordt door dit apparaat ook makkelijk ondersteunt en is een zeer welkome toepassing. De batterij van het systeem gaat daadwerkelijk 5 uur mee wat zeer prettig is. Meegeleverde accesoires zijn karig maar ik red me er mee, de pc software update het systeem er vlot en makkelijk. Tot dusverre zeer positief het systeem. Enkele nadelen: De handleiding is erg beperkt! Zo vond ik geen informatie over de ondersteunde geheugenkaarten, over de gewenste aansluiting van de TMC antenne (usb of mini-jack) en stond nergens vermeld dat spraaksturing enkel in Nederland werkt. Dat is echter niet het grootste probleem, dat is namelijk de geluidsspeaker. Ik lees bij de nieuwe 9xx en 7xx dat het ding erg hard gaat, mwah, wel hoor ik een irritante ruis vanaf 65% van het volume, waar ik 75% prefereer qua volume. Zet ik het geluid op 100% begint zelfs het beeldscherm te trillen en te flikkeren, ronduit schandalig dat deze speaker op deze wijze in massaproductie is gegaan. Ik ga hier ook zsm mogelijk contact over opnemen met tomtom. Ik sluit overigens niet uit dat mijn systeem een klein defect heeft en zal deze beoordeling later dan ook aanpassen. Dont get me wrong het is een schitterend en zeer handig systeem, op mijn speaker na.

Hoop dat jullie wat aan mijn beoordeling hebben, gaarne jullie reacties betreffende het geluid!